perjalanan ke Mekah al Mukarammah

Sesungguhnya...tiada perkataa yg paling tepat utk menggambar perasaan hati ini bila diundang menjadi tetamu Allah...terasa amat kecil diri ini apabila berada di hadapat kaabah..melihat lautan manusia yg bertasbih smbil berdoa mengelilingi rumahMu..menyedarkankan diri ini betapa agongnya ciptaanMu ya Allah Alhamdulillah..sepanjanh disana..telah dipermudahkan segala pejalanan dan amal ibadatku kerana berkat doa rakan2, para sahabat, ahli keuarga lalu tempoh 13 hari dpt dilalui dng tabah disamping beberaa ujianMu yg menjadikan diri ini semakin tabah utk terus akur melakukan suruhanMu...ya Allah...terima kasih...syukran..barakah....Alhamdulillah Berbagai bagai peristiwa ingin dititipkan diruangan ini...namun yg paling berkesan dan meninggalkan kenangan paling abadi dan dalam adalah perkenalanku dng seorang pekerja (cleaner) tandas warga indonesia... Aku selalu mengunjungi tndas tersebut utk mengambil wuduk dan setiap kali menghampiri beliau...pasti aku akan menyapa..bertanya khabar dan menyampaikab sedekah sekadarnya sehinggalah membawa kpd pertemuan terakhir sebelum aku ingin pulang...beliau menyatakan ingin membeli tudung putih yg sering ku pakai dng harga sekali ganda drp harga yg aku beli...tujuannya utk dipakai semasa beliau mengerjakan umrah (beliau ini mengerjakan umrah setiap jumaat) dan haji Lalu aku memberitahu beliau bahawa aku akan hadiahkan sehelai telekung yg belum digunakan lagi... Alhamdulillah..beliau menerimanya dng linangan air mata ksyukuran pemberian ku itu...lantas aku meminta beliau mendoakan aku agar dpt lagi menjadi tetamu Allah di setiap kali umrahnya nanti...moga aku diterima lagi menjadi tetamu Allah..moga pertemuan aku dng beliau bkn yg terakhir krn insyallah aku ingin kesana lagi Paling menyentuh hati...beliau turut mencatat nama penuh ku dan suami utk dititipkan dlm setiap doanya... Alhamdulillah...syukran.. Moga doanya di tanah suci akan makbul dan kita dpt berjumpa lg...

No comments:

Post a Comment